Berghaus
- nazwa Berghaus jest dosłownym tłumaczeniem niemieckiego „centrum górskie”. 1966 – 1970 Początek. Dwaj zapaleni alpiniści - Peter Lockey i Gordon Davison z północno – wschodniej Anglii, sfrustrowani brakiem asortymentu outdoorowego rozpoczęli import i sprzedaż na własną rękę. Ich sklep - LD Moutain Center szybko zdobył uznanie w ramach projektowania, testowania i produkcji najlepszego sprzętu w branży. Powstałe wówczas produkty - zaawansowana odzież alpinistyczna, dają początek marce Berghaus. 1971 - 1975 Rewolucyjne plecaki.Plecaki były niewygodnym i mało komfortowym elementem wyposażenia, który bardziej zniechęcał niż zachęcał do alpinistycznych przygód. Berghaus wkrótce to zmienił. 1976 - 1980 GORE-TEX i Gaiters. Gore-tex i Yeti Gaiter są wzorcem innowacji w odzieży outdoorowej. Berghaus dostarczył Ci je jako pierwszy. W latach 70 kontynuowano rozwój technologii, a Berghaus był na czele. Jako pierwsza marka w Europie Berghaus wprowadził w 1977 wodoodporną i oddychającą tkaninę Gore-Tex. 1981 - 1985 Marka z doświadczeniami. Świat odzieży outdoorowej się zmieniał, a Berghaus stał na czele. We wczesnych latach 80 produkty Berghaus przedstawiające nowe koncepcje odzieży outdoorowej, stanowiły wyposażenie wielu wypraw na całym świecie. 1986 – 1990 Eksplozja innowacji. Berghaus kontynuował ekspansje na nowe terytoria. Następował rozwój kolekcji i nowych technologii co pomogło także rozwijać umiejętności alpinistów. Pozycja Berghaus jako marki globalnej ciągle rosła, a w 1988 otrzymał nagrody: Queen’s Award za export oraz Northern Business Award dla Exportera roku. 1991 - 1995 Nowy dom. We wczesnych latach 90. Berghaus pozyskał nowego właściciela. W 1993 nastąpił kolejny znaczący krok w rozwoju marki. Właścicielem marki został Pentland Group PLC, posiadający już marki takie jak Speedo oraz Ellesse. Pedtland stał się jednym z najlepiej zaopatrzonych koncernów na świecie. 1996 - 2000 Po prostu genialne. Prostota stylu i kolejne wygrane w dziedzinie plecaków – to mógł być tylko Berghaus.. 2001 - 2005 Nowy wiek. Wodoodporne technologie i inne nagrody dla marki XXI wieku. Jak przystało na markę, która po raz pierwszy wprowadziła produkty Gore-tex na rynek, Berghaus uczynił to ponownie przedstawiając Gore-tex Summit XCR w 2001 roku. Wyjątkowo mocna, oddychająca i wodoodporna tkanina okazała się wielkim sukcesem. 2006 – Cztery dekady innowacji. Minęło 40 lat od prezentacji odzieży outdoorowej, a Berghaus wciąż wprowadza kolejne innowacje. Berghaus nie przestaje wprowadzać nowych rozwiązań dla entuzjastów sportów ekstremalnych i ciągle dąży do ulepszania swoich produktów